МАТЕРІАЛИ кабінету основ здоров’я
Список документів кабінету основ здоров’я
1.ПЛАН РОБОТИ КАБІНЕТУ ОСНОВ ЗДОРОВ’Я на поточний рік.
2. ПЕРСПЕКТИВНИЙ ПЛАН РОБОТИ КАБІНЕТУ ОСНОВ ЗДОРОВ’Я
3.ІНВЕНТАРНИЙ ОБЛІК
4.НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНА БАЗА. МЕТОДИЧНІ ПОСІБНИКИ
5.НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНА БАЗА. ПІДРУЧНИКИ
6.НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНА БАЗА. НАОЧНІ ПОСІБНИКИ
7.МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
8.АКТ-ДОЗВІЛ на проведення занять в кабінеті основ здоров’я
9.ПРАВИЛА ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ УЧНІВ в кабінеті основ здоров’я.
10.ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ ПРАКТИЧНИХ РОБІТ
11. ОБОВ’ЯЗКИ ЗАВІДУВАЧА КАБІНЕТОМ
12. ПРАВИЛА ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ В КАБІНЕТІ
13. ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ вчителя основ здоров’я
14.ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ФУНКЦІОНУВАННЯ КАБІНЕТУ ОСНОВ ЗДОРОВ’Я
ПРАВИЛА РОБОТИ В НАВЧАЛЬНОМУ КАБІНЕТІ ШКОЛИ ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ УЧНІВ:
- ЛАБОРАТОРНИМ ОБЛАДНАННЯМ,ПРИЛАДАМИ ТА ІНШИМИ ЗАСОБАМИ НАВЧАННЯ УЧНІ КОРИСТУЮТЬСЯ ТІЛЬКИ З ДОЗВОЛУ УЧИТЕЛЯ;
- КОЖЕН УЧЕНЬ ВІДПОВІДАЄ ЗА СТАН СВОГО РОБОЧОГО МІСЦЯ І ЦІЛІСНІСТЬ ВИДАНОГО ЙОМУ ЛАБОРАТОРНОГО ОБЛАДНАННЯ ТА ПРИЛАДІВ;
- КОЖЕН УЧЕНЬ ПОВИНЕН ПРОЙТИ ІНСТРУКТАЖ ІЗ ПРАВИЛ ПОВЕДІНКИ В НАВЧАЛЬНОМУ КАБІНЕТІ ШКОЛИ.
- КОРИСТУВАТИСЯ АПТЕЧКОЮ ПЕРШОЇ ДОПОМОГИ ДОЗВОЛЯЄТЬСЯ ТІЛЬКИ З ВІДОМА ВЧИТЕЛЯ.
ЗАВ.КАБІНЕТОМ
ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО
Голова профкому ДИРЕКТОР ШКОЛИ
ПРАВИЛА РОБОТИ В НАВЧАЛЬНОМУ КАБІНЕТІ ШКОЛИ
ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ ПРАКТИЧНИХ РОБІТ:
- ДО КОЖНОЇ ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ УЧНІ ГОТУЮТЬСЯ ЗА ВКАЗІВКАМИ ВЧИТЕЛЯ;
- УЧНІ ПОВИННІ ВИКОНУВАТИ ПРАКТИЧНІ РОБОТИ КОРИСТУЮЧИСЬ ІНСТРУКТИВНИМИ КАРТКАМИ;
- ПІД ЧАС ПРОВЕДЕННЯ ПРАКТИЧНИХ ЗАВДАНЬ ДОЗВОЛЯЄТЬСЯ ХОДИТИ ПО КАБІНЕТУ ТІЛЬКИ З ДОЗВОЛУ ВЧИТЕЛЯ;
- ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ РОБІТ СЛІД ДОТРИМУВАТИСЯ ПРАВИЛ З ТЕХНІКИ БЕЗПЕКИ;
- ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ РОБОТИ УЧЕНЬ ПОВИНЕН ПРИБРАТИ СВОЄ РОБОЧЕ МІСЦЕ І ЗАЛИШИТИ КАБІНЕТ В ПОВНОМУ ПОРЯДКУ.
ЗАВ.КАБІНЕТОМ
ОБОВ’ЯЗКИ ЗАВІДУВАЧА КАБІНЕТОМ
- Складання перспективного плану оснащення кабінету
- Забезпечення умов для проведення уроків
- Сприяння оновленню та удосконаленню кабінету
- Систематизація дидактичних матеріалів
- Систематизація та каталогізація наочних посібників та таблиць
- Забезпечення дотримання в кабінеті правил техніки безпеки
- Забезпечення дотримання в кабінеті чистоти і порядку
- Систематичне ведення інвентарного списку із занесенням до нього відповідних змін про нові надходження, витрати та списання матеріальних цінностей.
- Керування і контроль за роботою учнів на практичних роботах та при проведенні позакласних заходів
- Постійно підвищувати професійний рівень.
- Забезпечення дотримання в кабінеті правил електричної і пожежної безпеки.
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ФУНКЦІОНУВАННЯ
КАБІНЕТУ ОСНОВ ЗДОРОВ’Я
- Створення передумов для організації індивідуального та диференційованого навчання;
- Реалізація практично-дійової і творчої складових змісту навчання;
- Забезпечення в старшій школі поглибленого навчання елементів здорового способу життя;
- Організація роботи факультативних занять,гурткової роботи;
- Проведення занять методичних об’єднань ;
- Індивідуальна підготовка вчителя до роботи та підвищення його фахового рівня.
ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ
вчителя основ здоров’я
1. Загальні положення
1.1. Під час розробки інструкції враховані рекомендації з організації служби охорони праці в освітніх закладах системи Міністерства освіти і науки України. Дана інструкція є типовою, її дія поширюється на всіх учителів школи.
1.2. Учитель призначається або звільняється з посади директором школи.
1.3. Учитель повинен мати вищу або середню педагогічну освіту (без вимог до стажу педагогічної роботи).
1.4. Учитель підпорядковується безпосередньо заступнику директора школи з навчально-виховної роботи.
1.5. Учителеві безпосередньо підпорядковується лаборант (якщо вчитель виконує обов’язки завідувача кабінету).
1.6. У своїй діяльності вчитель керується Конституцією і законами України, указами Президента України рішеннями Кабінету Міністрів України і органів управління освіти всіх рівнів з питань освіти і виховання учнів; правилами і нормами охорони праці, техніки безпеки і пожежної безпеки, а також статутом і локальними правовими актами школи (в тому числі правилами внутрішнього трудового розпорядку, наказами, розпорядженнями директора, даною інструкцією), трудовим договором (контрактом).
Учитель дотримується положень Конвенції про права дитини.
2 Основними напрямками діяльності вчителя є:
2.1. Навчання і виховання учнів з урахуванням специфіки навчального предмета і віку школярів.
2.2. Стимулювання соціалізації учнів, формування в них загальної культури, свідомого вибору ними професії та готовності до діяльності в ринкових умовах.
2.3. Забезпечення режиму дотримання норм і правил техніки безпеки в навчальному закладі.
3. Посадові обов’язки
Завідувач кабінету основ здоров’я виконує такі посадові обов’язки:
3.1. Виконує постанови, розпорядження і накази вищих органів із питань охорони праці у кабінеті.
3.2. Створює безпечні умови для оволодіння учнями навчального матеріалу.
3.3. Контролює додержання учнями правил і норм техніки безпеки, виробничої санітарії.
3.4. Проводить практичні заняття тільки після проведення відповідної теоретичної підготовки та відповідного інструктажу учнів.
3.5. Розміщує установки, стенди, учнівські столи відповідно до вимог техніки безпеки.
3.6. Забезпечує нормальний санітарний стан кабінету.
3.7. Відповідає за безпечний стан робочих місць учнів.
3.8. Уводить в експлуатацію нові засоби навчання відповідно до вимог.
3.9. Складає і щорічно переглядає інструкції з техніки безпеки, виробничої санітарії та протипожежної безпеки і здійснює контроль за їх виконанням.
3.10. Систематично проводить первинний, повторний та інші види інструктажу з учнями і відповідно їх оформляє.
3.11. Своєчасно і негайно повідомляє адміністрацію школи про нещасний випадок, розслідування та облік нещасних випадків, пов’язаних із роботою в кабінеті.
3.12. Перевіряє знання учнів із правил техніки безпеки.
3.13. Ретельно перевіряє підготовлені досліди і практичні роботи.
3.14. Здійснює адміністративно-господарський контроль за охороною праці.
3.15. Здійснює навчання і виховання учнів з урахуванням специфіки навчального предмета, проводить уроки й інші навчальні заняття в закріплених за ним класах згідно з розподілом навчального навантаження, забезпечує під час занять належний порядок і дисципліну.
3.16. Реалізує прийняті в школи освітні програми відповідно до навчального плану, власного поурочного плану і розкладу занять; використовує при цьому різноманітні прийоми, методи і засоби навчання.
3.17. Забезпечує рівень підготовки учнів, який відповідає вимогам державного освітнього стандарту.
3.18. Виконує правила і норми охорони праці, техніки безпеки і протипожежного захисту, забезпечує охорону життя і здоров’я учнів під час навчального процесу.
3.19. Оперативно повідомляє керівника школи про кожен нещасний випадок, приймає заходи щодо надання першої долікарської допомоги.
3.20. Вносить пропозиції щодо покращення умов проведення навчального процесу, а також доводить до відома адміністрації про всі недоліки в забезпеченні навчального процесу, які знижують життєдіяльність та працездатність учнів.
3.21. Організовує вивчення учнями правил охорони праці та безпеки життєдіяльності.
3.22. Здійснює контроль за дотриманням правил (інструкцій) з охорони праці та безпеки життєдіяльності.
3.23. Веде у встановленому порядку класну документацію, здійснює поточний контроль відвідувань і успішності учнів за прийнятою в школи схемою, виставляє оцінки в класний журнал, щоденник учня, своєчасно надає адміністрації школи звітні дані.
3.24. Бере участь у встановленому порядку в підсумковій атестації учнів.
3.25. Допускає у визначеному порядку на заняття представників адміністрації школи з метою контролю і оцінки своєї діяльності.
3.26. Заміняє на уроках тимчасово відсутніх учителів згідно із розпорядженням заступника директора школи з навчально-виховної роботи.
3.27. Дотримується статуту і правил внутрішнього трудового розпорядку школи, інших локальних правових актів школи.
3.28. Створює умови для дотримання законних прав і свобод учнів.
3.29. Готується до проведення занять, систематично підвищує свою професійну кваліфікацію, бере участь у діяльності методичного об’єднання та інших формах методичної роботи, які прийняті в школи.
3.30. Бере участь у роботі педагогічної ради школи і нарадах, які проводяться адміністрацією закладу.
3.31. Чергує в школи відповідно до графіка чергувань на перервах між заняттями, а також за 30 хв. до початку і протягом 30 хв. після закінчення занять.
3.32. Підтримує постійний зв’язок із батьками учнів (особами, які їх замінюють).
3.33. Проходить періодичне медичне обстеження.
3.34. Дотримується етичних норм поведінки в школі, побуті, громадських місцях, які відповідають соціальному статусу вчителя.
3.35. У випадку виконання обов’язків завідувача кабінету: організовує поповнення кабінету обладнанням, приладами та іншими матеріалами, приймає матеріальні цінності (крім меблів) під відповідальність за збереження на підставі відповідних документів, забезпечує зберігання підзвітного майна, бере участь в інвентаризації та списуванні майна кабінету:
• розробляє і періодично переглядає (не менш ніж один раз на п’ять років) інструкції з охорони праці та безпеки життєдіяльності, подає їх на затвердження директору;
• контролює обладнання навчального кабінету протипожежним інвентарем, медичними та індивідуальними засобами захисту, а також наочною агітацією з питань забезпечення безпеки життєдіяльності;
• не допускає проведення занять, пов’язаних із небезпекою для життя і здоров’я учнів і працівників школи з повідомленням про це заступника директора з навчально-виховної роботи;
• вносить пропозиції щодо покращення умов праці і навчання для включення їх в угоду з охорони праці.
4. Охорона праці та безпека життєдіяльності
4.1. Учитель роботу з охорони праці та безпеки життєдіяльності здійснює згідно з законами України «Про охорону праці», «Про пожежну безпеку», Кодексом законів про працю та іншими нормативними актами про охорону праці.
4.2. Вчитель повинен знати закони України «Про охорону праці», «Про пожежну безпеку», Кодекс законів про працю та інші нормативні акти про охорону праці та безпеку життєдіяльності.
4.3. Перевірку знань правил охорони праці та безпеки життєдіяльності вчитель проходить раз на три роки.
4.4 Відповідає за безпечне проведення навчально-виховного процесу, проводить інструктажі з учнями і вихованцями з охорони праці під час навчальних занять з обов’язковою реєстрацію в журналі обліку навчальних занять.
4.5. Несе особисту відповідальність за збереження життя і здоров’я учнів та вихованців під час навчально-виховного процесу.
4.6. Повідомляє керівника закладу про нещасний випадок, що трапився. Організовує надання першої допомоги потерпілому.
4.7. Інструктує учнів і вихованців під час проведення позакласних і позашкільних заходів із реєстрацією у спеціальному журналі.
4.8. Веде профілактичну роботу щодо травматизму серед учнів і вихованців.
4.9. Несе безпосередню відповідальність за безпечний стан робочих місць, обладнання, приладів, інструментів, інвентарю тощо.
4.10. Розробляє необхідні заходи щодо виконання діючих правил та інструкцій із техніки безпеки, виробничої санітарії, правил пожежної безпеки.
4.11. Забезпечує учнів засобами індивідуального захисту.
4.12. Розробляє і переглядає один раз на три роки інструкції з охорони праці для навчальних кабінетів.
4.13. Забороняє використання обладнання, не передбаченого типовими переліками, в тому числі нестандартного, саморобного, яке встановлене в лабораторіях, кабінетах без дозволу служби охорони праці.
4.14. Здійснює навчання та інструктаж з охорони праці під час робіт, що передбачені навчальними програмами, і при виконанні практичних робіт з обов’язковим вивченням вимог стандартів безпеки праці. Проводить ввідний інструктаж учнів і вихованців з обов’язковою реєстрацією у журналі, первинний на робочому місці, повторний, позаплановий, поточний інструктаж — у журналі виробничого навчання.
4.15. Бере участь у розробці колективного договору, угоди охорони праці.
5. Учитель має право:
5.1. Брати участь в управлінні закладом в порядку, передбаченому статутом школи.
5.2. На захист професійної честі та гідності.
5.3. Знайомитися зі скаргами та іншими документами, які містять оцінку його діяльності, давати відповідні пояснення.
5.4. Захищати свої інтереси самостійно і через посередника, в тому числі адвоката, у випадку дисциплінарного розслідування, пов’язаного з порушенням учителем норм професійної етики.
5.5. На конфіденційність дисциплінарного (службового) розслідування, за виключенням випадків, передбачених законом.
5.6. Вільно обирати і використовувати методи навчання і виховання, навчальні посібники і матеріали, підручники, методи оцінки знань учнів.
5.7. Підвищувати свій кваліфікаційний рівень.
5.8. Атестуватися на добровільній основі на відповідну кваліфікаційну категорію і одержувати її у випадку успішного проходження атестації.
5.9. Давати учням під час занять і перерв обов’язкові розпорядження, які стосуються організації занять і дотримання дисципліни, притягати учнів до дисциплінарної відповідальності у випадках, передбачених статутом і правилами внутрішнього розпорядку школи.
6. Відповідальність
6.1. У визначеному законодавством України порядку вчитель несе відповідальність за:
• реалізацію не в повному об’ємі навчальних програм відповідно до навчального плану і розкладу навчального процесу;
• життя і здоров’я учнів під час навчального процесу;
• порушення прав і свобод учнів.
6.2. За невиконання чи неналежне виконання без поважних причин статуту і правил внутрішнього трудового розпорядку школи, законних розпоряджень директора школи та інших локальних нормативних актів, посадових обов’язків, установлених даною інструкцією, вчитель несе дисциплінарну відповідальність у порядку, визначеному трудовим законодавством.
6.3. За застосування, в тому числі одноразове, методів виховання, пов’язаних із фізичним і (чи) психічним насиллям над особистістю учня, а також скоєння іншого аморального вчинку вчитель може бути звільнений із посади відповідно до трудового законодавства і Закону України «Про освіту». Звільнення за цей вчинок не є мірою дисциплінарної відповідальності.
6.4. За нанесення школі чи учасникам навчального процесу збитків у зв’язку з виконанням (невиконанням) своїх посадових обов’язків учитель несе матеріальну відповідальність у порядку і в межах, визначених трудовим і (чи) цивільним законодавством.
6.5. За порушення законодавчих та нормативних актів з охорони праці та безпеки життєдіяльності може притягатися до адміністративної, матеріальної та кримінальної відповідальності згідно з чинним законодавством.
7. Взаємовідносини (зв’язки за посадою)
Учитель:
7.1. Працює в режимі виконання встановленого йому навчального навантаження відповідно до розкладу навчальних занять, бере участь в обов’язкових планових загальношкільних заходах, самостійно планує діяльність, яка визначена його посадовими обов’язками.
7.2. У період канікул, які не співпадають із відпусткою, залучається адміністрацією школи до педагогічної, методичної чи організаційної роботи в межах часу, який не перевищує навчальне навантаження до початку канікул. Графік роботи вчителя під час канікул затверджується наказом директора школи.
7.3. Замінює у встановленому порядку тимчасово відсутніх учителів на умовах погодинної оплати і згідно з тарифікацією (залежно від тривалості заміни).
7.4. Замінюється на період тимчасової відсутності вчителями такої самої спеціальності чи вчителями, які мають відставання з навчального плану щодо викладання предмета в даному класі.
7.5. Одержує від адміністрації школи матеріали нормативного правового і організаційно-методичного характеру, знайомиться з відповідними документами.
7.6. Систематично обмінюється інформацією з питань, які входять до його компетентності, з адміністрацією і педагогічними працівниками школи.
7.7. Із питань охорони праці та безпеки життєдіяльності погоджує свою роботу з адміністрацією школи, педагогічним, технічним, батьківським та учнівськими колективами.
З посадовою інструкцією ознайомлений: ______________________