Єдині вимоги до учнів
- Учні приходять до школи за 10 хв. до початку занять.
- Перед входом до школи учень повинен витерти взуття, у гардеробі зняти верхній одяг, не поспішаючи, іти на той поверх, де знаходиться його клас.
- До приходу вчителя учні готують все необхідне до уроку. Підручник, щоденник, зошити мають бути акуратно покладені на парті.
- Після того, як вчитель зайшов у клас, входити забороняється. Учні, які запізнилися на урок, допускаються в клас лише з дозволу директора і його заступників.
- Не дозволяється приносити до школи та на її територію з будь-якою метою та використовувати будь-яким способом зброю, навіть іграшкову, вибухонебезпечні та вогненебезпечні речовини, гострі предмети, гральні карти, алкогольні напої, сигарети, жувальні гумки, літературу, аудіо-, відео-, та СD-продукцію аморального змісту. Не дозволяється використовувати плеєрів та мобільних телефонів під час навчального процесу.
- Не дозволяється без дозволу вчителя залишати приміщення та територію школи в урочний час. У випадку пропуску занять учень повинен надати класному керівникові довідку від лікаря або записку від батьків стосовно причини відсутності на заняттях. Пропускати заняття без поважної причини не дозволяється.
- Без дозволу вчителя або класного керівника ніхто з учнів не має права пересідати на іншу парту.
- Учні, які бажають відповісти на запитання, поставлене вчителем, або звернутися до вчителя з запитанням, повинні підняти руку, поставивши ї ліктем на парту.
- Після відповіді на питання вчителя учень обов’язково подає щоденник для виставлення оцінки.
- Після закінчення уроку учні встають тільки після слів вчителя: “Урок закінчено”.
- Після закінчення уроків учні організовано під керівництвом вчителів, які проводили останній урок, виходять з класу.
- Зі школи учні повинні виходити спокійно, додержуючись порядку. Залишатися в школі без потреби забороняється.
На перерві
- На перерві та під час руху по сходах учням забороняється бігати, галасувати.
- При появі на поверсі директора, його заступників, вчителів або кого-небудь з дорослих, учні повинні стати вбік і пропустити їх, обов’язково привітатися.
- Кожен учень при звертанні до нього чергового вчителя або чергового учня зобов’язаний назвати своє прізвище і клас.
- Учням забороняється заходити в учительську без дозволу вчителя.
Вимоги до зовнішнього вигляду учнів
- Кожен учень зобов’язаний з’явитися до школи чистим і охайно вдягненим.
- Зачіска повинна бути акуратною, користуватися косметикою забороняється.
- До школи учні приходять в одязі ділового або напівділового стилю. Тільки на уроки фізкультури учні повинні з’являтися у спортивній формі, а на зайняття в майстерні – в спеціальному одязі.
Перелік порушень дисципліни учнями
1. Порушення Положення про шкільну форму.
2. Запізнення на уроки.
3. Пропуски уроків без підтверджуючих документів (довідка).
4. Порушення дисципліни на уроках та на перервах.
5. Відсутність шкільного приладдя.
6. Моральний тиск, принижуючий людську гідність.
7. Застосування фізичної сили в вирішенні відносин.
8. Пошкодження шкільного майна та особистих речей учасників
навчально-виховного процесу.
9. Користування під час перебування в школі мобільним телефоном, плеєром, електронними іграми.
10.Порушення правил безпеки, а саме принесення до школи вибухових пристроїв, колючих та ріжучих предметів, хімічних речовин, газових балончиків та інше.
11. Крадіжка, самосуд.
12.Приведення до школи сторонніх осіб.
В разі невиконання перелічених зобов'язань та вимог Педагогічна рада має право звертатися до відділу кримінальної міліції, комісії у справах неповнолітніх Суворовської райадміністрації з проханням адміністративного впливу на батьків (осіб, які їх замінюють) у разі невирішення проблем відносно їх дітей, на яких права школи, коригуючи їх соціальну поведінку, не є достатніми.
Учні-порушники Правил поведінки підлягають внутрішкільному обліку як група ризику. Адміністрація в даному випадку сповіщає райвідділ УВС про наявність таких.
Учні, які не піддаються педагогічному впливу, не мають змін в соціальній поведінці за допомогою шкільного психолога, можуть за поданням адміністрації школи бути поставлені на облік в комісії у справах неповнолітніх та у відділ кримінальної міліції.
Орієнтовні критерії постановки учнів на внутрішкільний контроль
Якщо учень систематично:
- не виконує норми навчальної, трудової та загальної дисципліни, встановлені Правилами для учнів школи;
- пропускає уроки без поважних причин;
- виявляє несумлінність, безвідповідальне ставлення до навчання та суспільно корисної праці;
- не виконує вимог учителів та батьків, вступає з ними в конфлікт;
- не поважає думку учнівського колективу, не приймає допомоги, хизується своїм неробством;
- здійснює антигромадські, аморальні дії, які мають характер правопорушень;
- вживає алкоголь, палить;
- має схильність до вимагання грошей у школярів;
- має схильність до насильства над слабшими.
Схема вивчення особистості важковиховуваних підлітків
- Загальні дані про учня
- Фізичний розвиток і стан здоров’я
- Умови сімейного виховання
- Відомості про навчальну діяльність
- Ставлення до праці
- Соціальна активність
- Участь у гуртках і спортивних секціях
- Статус у класному колективі
- Відомості про друзів та найближче оточення
- Характерні порушення дисципліни, заходи виховного впливу, що застосовувалися до учня
- Чи має навички культури поведінки
- Особливості мислення
- Найтиповіші психічні стани
- Інтереси, нахили, здібності
- Які моральні якості намагається в собі виховувати
- Плани на майбутнє
- Особливості вольових якостей
- Як проводить вільний час
- Характер читацьких інтересів
- Коло друзів поза школою
- Ставлення до природи
- Найяскравіші риси характеру
- З якого класу характеризується як важковиховуваний
- Які позитивні риси відзначалися раніше
- Які позитивні риси є в учня зараз
- Які негативні риси і якості відзначалися раніше
- Які негативні риси і якості є в учня зараз
Орієнтовна схема психолого-педагогічної характеристики
важковиховуваного учня (учениці)
- Стан здоров’я і розвиток учня.
1.1.Загальна оцінка стану здоров’я учня.
(за даними медичної картки)
1.2.Ознаки підвищеної нервозності (відсутні; підвищена втомлюваність, понижена працездатність; подавлений настрій; підвищена збудливість; спалахи гніву; агресивне ставлення до однолітків, учителів; уникнення контактів, спільних справ, схильність до руйнівних дій, садизм, інші вияви).
1.3.Шкідливі звички (палить, вживає спиртні напої, вживає токсико - наркотичні речовини; вказати епізодично чи систематично).
1.4.Перебуває на диспансерному обліку і з приводу чого.
- Психологічна атмосфера сім’ї (сприятлива, несприятлива, вкрай несприятлива).
2.1.Дані про батьків (освіта, професія, місце роботи).
2.2.Інші члени сім’ї .
2.3.Тип сім’ї (благонадійна, неблагонадійна: педагогічно-некомпетентна/ морально неблагонадійна / конфліктна).
2.4.Характеристика взаємин батьків з дитиною (сімейний диктат, гіперопіка, потурання, інше ).
2.5.Організація режиму праці та відпочинку (які обов’язки виконує в сім’ї, чи дотримується режиму дня, хто і якою мірою контролює виконання домашніх завдань, як організовано дозвілля дитини).
- Особливості навчальної діяльності
3.1.Успішність учня.
3.2.Ставлення до навчання (позитивне, нейтральне, байдуже, негативне).
3.3.Інтелектуальні можливості учня (високі, середні, низькі).
3.4.Мотиви навчання (пізнавальний інтерес до предметів; усвідомлення необхідності навчальної діяльності; прагнення одержати оцінку, схвалення дорослих; уникнення покарань, намагання утвердитися серед однокласників тощо).
- Ставлення до колективу класу.
4.1.Позиція учня в класі
(лідер, прийнятий, відторгнений, ізольований).
4.2.Характер стосунків з однокласниками
(з ким частіше спілкується, дружить).
4.3.Взаємини з іншими однокласниками
(ділові, виважені, рівноправні, дружні, теплі, конфліктні, агресивні, байдужі, відчужені, ні з ким не спілкується).
4.4.Манера, стиль спілкування з оточуючими
(домінантний стиль: упевнений у собі, прагне нав'язати свою думку, безапеляційно перебиває співрозмовника, але не дозволяє робити цього із собою, майже ніколи не визнає своєї неправоти; недомінантний стиль: сором'язливий, поступливий, легко визнає власні помилки, потребує постійної підтримки в розмові; екстравертований стиль: постійно націлений на спілкування, легко контактує, допитливий, відкритий, уважний до оточуючих; інтровертований стиль: замкнутий, уникає контактів, надає перевагу діяльності, в розмові небагатослівний).
4.5.Ставлення до громадської думки
(активно-позитивне: намагається виправити недоліки, врахувати зауваження; пасивно-позитивне: з розумінням сприймає критику, погоджується з висловленими зауваженнями, але недоліки не виправляє; байдуже: не реагує на критику, не змінює поведінку; негативне: сперечається, не погоджується із зауваженнями).
- Ставлення до фізичної праці
(позитивне: працелюбний, надає перевагу фізичній праці, а не розумовій, має «золоті руки»; байдуже: не розглядає фізичну працю як цікавий вид діяльності, не відмовляється від трудових справ, але виконує абияк; негативне: лінивий, до трудових доручень ставиться зневажливо).
5.1.Ставлення до громадського майна (бережливе, господарське, байдуже, демонстративно зневажливе, навмисно псує).
- Спрямованість інтересів.
6.1.Проявляє інтерес до діяльності (фізичної, розумової, трудової, технічної, громадської, суспільно-політичної, організаторської, художньої, спортивної).
6.2.В яких гуртках, секціях, клубах працює.
6.3.Культурно-естетичний світогляд (як часто відвідує театри, виставки, музеї; які має читацькі інтереси: книг не читає, читає епізодично, читає систематично, перевагу надає художньо оформленим молодіжним журналам; скільки часу проводить біля телевізора: які передачі дивиться систематично, з ким обговорює зміст телепередач).
- Особливості нерегламентованого спілкування (скільки часу проводить у дворі, коли ввечері повертається додому; з ким дружить, який вплив вони мають; місце спілкування поза домом, постійне чи випадкове: кафе, дискотеки, під'їзд; зміст спілкування поза домом: робота з технікою, відвідування відеосалонів, гра на гітарі, прослуховування музичних творів, розмови на різні теми, комп'ютерні ігри, безцільне проведення часу, випивки, паління, азартні ігри).
- Самооцінка особистості.
8.1.Рівень самооцінювання
(адекватний: реально оцінює свої позитивні та негативні риси, можливості і досягнення;
завищений: некритичний до себе, перебільшує досягнення;
занижений: занадто самокритичний, недооцінює свої можливості та якості).
8.2.Яких рис характеру хотів би набути?
- Особливості поведінки
9.1.Позитивні вчинки (як часто учень їх здійснює, можливі мотиви їх здійснення)
9.2.Негативні вчинки
(їх прояв: епізодично, систематично;
їх характер: грубість, бійки, пропуски уроків, запізнення на уроки, порушення дисципліни в класі, відмова виконувати вимоги, не працює на уроках).
9.3.Правопорушення учня (крадіжки, побиття молодших і слабших, вимагання грошей, жорстоке поводження з тваринами, прояв садистських нахилів, хуліганство).
9.4.Ставлення до своїх вчинків (байдуже, стурбоване, з наміром виправдати, засуджує).
9.5.Як сприймає педагогічний вплив (байдуже, з вираженою протидією, намагається виконувати вимоги).
9.6.Чи перебуває на обліку в правоохоронних органах.
БАНК ДАНИХ
на учня 6 класу
___________________________,
який стоїть на внутришкільному обліку,
(2016/2017 н.р.)
Дата постановки на облік: ____.____.201_ р.
Класний керівник ________ ______________
Дата зняття з обліку: ____.____.201_ р.
Класний керівник ________ ______________
Документи |
|
Прим. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Шановні ______________________
та _________________________
Адміністрація ЗОШ доводить до Вашого відома, що Ваша дитина _______________________, учень (ця) ____ класу, не відвідує заняття у школі без поважних причин, до уроків не готується, має низький рівень знань, порушує Статут школи.
Адміністрація школи нагадує Вам, що згідно Закону України «Про освіту» батьки є учасниками навчально-виховного процесу і несуть відповідальність за виховання, навчання, розвиток дитини (стаття №59). Невиконання своїх обов’язків тягне за собою адміністративну відповідальність (стаття №84 Кодексу України «Про адміністративні порушення»).
Адміністрація ЗОШ звертається за допомогою у вирішення даного питання до РВВС _________________ району м. _________.
Адміністрація ЗОШ запрошує Вас для бесіди щодо вирішення питання подальшого навчання Вашої дитини.
Директор ЗОШ __________ _____________
Класний керівник __________ _____________