Програма тренінг-курсу
Рекомендована тривалість - 35 годин (тренінги – 33, тестування ‑2)
Працювати за цією програмою можуть педагоги, які пройдуть спеціальну підготовку на базі інститутів післядипломної педагогічної освіти.
№ п/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Вимоги до рівня підготовки учнів |
|
|
Вступний тренінг (1 год.) |
|
|
|
1. Вступ. Здоров’я і життєві навички в сучасному світі. Вимоги і виклики сучасного світу. Життєве самовизначення і планування майбутнього. Навички, сприятливі для здоров’я. Тренінг – ефективна форма групової роботи. |
|
|
|
Модуль 1. Базова інформація про ВІЛ/СНІД/ІПСШ (8 год.) |
|
|
|
2. Поняття ВІЛ/СНІД/ІПСШ. Небезпека ІПСШ. Види й симптоми ІПСШ. ВІЛ – збудник захворювання на ВІЛ-інфекцію. Стадії перебігу захворювання на ВІЛ-інфекцію. СНІД – остання стадія захворювання на ВІЛ-інфекцію. Що таке «опортуністичні захворювання». |
|
|
|
Зміст навчального матеріалу |
Вимоги до рівня підготовки учнів |
|
|
3. ВІЛ: шляхи зараження і способи захисту. Шляхи ВІЛ-інфікування. Умови зараження ВІЛ. Як ВІЛ НЕ передається. Способи захисту від ВІЛ/ІПСШ
|
|
|
|
4. Поведінка і ризики Поняття ризику. Види ризику. Критерії оцінювання ризику ВІЛ-інфікування в життєвих і професійних ситуаціях. |
|
|
|
5. Джерела допомоги для молоді Клініки, дружні для молоді. Діагностика ВІЛ/ІПСШ. Симптоми – ненадійні ознаки. Принципи тестування на ВІЛ-інфекцію. |
|
|
|
Модуль 2. Рівноправні стосунки: «Ні» алкоголю й наркотикам (8 год.) |
|
|
|
Зміст навчального матеріалу |
Вимоги до рівня підготовки учнів |
|
|
6. Розбудова рівноправних стосунків Принципи розбудови рівноправних стосунків. Стилі спілкування. Правила рівноправного (упевненого, ассертивного) спілкування. |
|
|
|
7. Прийняття виважених рішень Види рішень. Наслідки рішень для життя і здоров’я (свого і оточуючих). Правило прийняття важливих рішень: зупинись, подумай, вибери. Прийоми самоконтролю. |
|
|
|
8. Протидія тиску і маніпуляціям Соціальні впливи. Як розпізнати маніпуляції. Як протидіяти соціальному тиску. Тренінг навичок відмови в умовах тиску. |
|
|
|
9. «НІ» алкоголю, наркотикам, спільному використанню предметів, які колють або ріжуть Ознаки наркотичної залежності. Міфи і факти про алкоголь і наркотики. Наслідки вживання алкоголю й наркотиків. Наркотики і ВІЛ. |
|
|
|
Модуль 3. Відповідальна поведінка: відстрочення початку статевого життя (8 год.) |
|
|
|
10. Стать і гендер Поняття та ознаки статі і гендеру. Гендерні стереотипи і ризики інфікування ВІЛ/ІПСШ. |
|
|
|
11. Цінність родини Значення життєвих цінностей. Родина в ієрархії життєвих цінностей людини. Важливі чинники міцної родини. |
|
|
|
12. Небезпека ранніх статевих стосунків Поняття ризикованої статевої поведінки. Психологічні й соціальні наслідки ранніх статевих стосунків. Підліткова вагітність. Наслідки аборту. |
|
|
|
Зміст навчального матеріалу |
Вимоги до рівня підготовки учнів |
|
|
13. Відстрочення початку статевого життя. Причини утримання від сексуальних стосунків у підлітковому віці. Що допомагає відкласти початок статевого життя. Як висловити кохання без інтимних стосунків. |
|
|
|
Модуль 4. Відповідальна поведінка: «Ні» насиллю і незахищеним контактам (4 год.) |
|
|
|
14. Протидія домаганням і насиллю Кримінальна відповідальність за сексуальні злочини. Ознаки віктимної поведінки. Як розпізнати небезпечну ситуацію. Протидія сексуальним домаганням і насиллю. Як допомогти жертві насилля.
|
|
|
|
Зміст навчального матеріалу |
Вимоги до рівня підготовки учнів |
|
|
15. «НІ» незахищеним контактам (проводити окремо для хлопців і дівчат) Захист при контактах з кров’ю інших людей. Засоби контрацепції та профілактики ВІЛ/ІПСШ. Тренінг навичок відмови від незахищених контактів. |
|
|
|
Модуль 5. Протидія дискримінації. Підтримка людей, які живуть з ВІЛ (4 год.) |
|
|
|
16. Протидія стигмі і дискримінації ВІЛ-позитивних Права людини і права дитини в контексті епідемії ВІЛ/СНІДу. Поняття стигми і дискримінації. Небезпека стигми і дискримінації людей, які живуть з ВІЛ. |
|
|
|
17. Підтримка людей, які живуть з ВІЛ ВІЛ/СНІД – виклик людству. Моральні цінності у боротьбі з ВІЛ/СНІДом. Допомога людям, які живуть з ВІЛ. Роль волонтерів у боротьбі з епідемією. Знайомство з діяльністю місцевих ВІЛ-сервісних організацій. |
|
Оцінювання за процедурою «ДО» і «ПІСЛЯ» (двічі по 45 хвилин), всього 2 год. |
|
Анонімне опитування за тестом «ДО» і «ПІСЛЯ» (Знання, Ставлення, Наміри, Уміння)
|
Мета заходу: оцінювання ефективності педагогічного впливу тренінг-курсу. Проводиться до початку і після завершення навчання. Очікувані результати:
|